Senior Functioneel beheerder ISM

7 februari 2018

Ben jij een goede gesprekspartner voor afdelingsmanagers, applicatie-eigenaren en functioneel beheerders binnen de organisatie? Wij zoeken een Senior Functioneel beheerder die de functionele wensen van de business kan vertalen naar heldere en bruikbare oplossingen, inclusief het besluitbaar maken, het ontwikkelen en invoeren van die oplossingen. De Senior Functioneel beheerder coördineert in principe vanuit een regiefunctie maar kan ook hands-on zijn. De Senior Functioneel beheerder beschikt over voldoende soft skills; sterke communicatieve vaardigheden, goed kunnen plannen en organiseren en initiatief durven nemen. Daarnaast ben je in staat om te kunnen controleren, leiding te geven (inhoudelijk) en is presteren onder druk geen probleem.

Blue Sky Group / Wie zijn wij?

Blue Sky Group (BSG) is een onafhankelijke, professionele organisatie die zich toelegt op het adviseren en ondersteunen van pensioenfondsen en hun deelnemers. Onze dienstverlening strekt zich uit over alle activiteiten die van belang zijn bij het vormgeven, uitvoeren en beheren van een pensioenregeling. Het leveren van kwaliteit staat hierbij centraal. Op ons kantoor in Amstelveen verzorgen wij met ongeveer 160 medewerkers pensioenuitvoering, bestuursondersteuning, fiduciair vermogensbeheer en adviesdiensten voor de pensioenfondsen van grote, vaak internationale ondernemingen, waaronder KLM, Staples, IFF en SNS Reaal. Wij hebben circa 100.000 deelnemers in de administratie en beheren een vermogen van ongeveer € 21 miljard. Het is onze overtuiging dat tevreden en gemotiveerde medewerkers aan de basis staan van een hoogwaardige dienstverlening. Als werkgever willen wij dan ook graag een inspirerende en uitdagende werkomgeving bieden.

De afdeling Informatie Service Management



Als Senior Functioneel beheerder maak je onderdeel uit van de afdeling Informatie Service Management (ISM). ISM is verantwoordelijk voor informatiemanagement en ICT voor de hele organisatie. Dat betekent dat ISM verantwoordelijk is voor het beschikbaar stellen van een moderne infrastructuur die aansluit bij de behoefte van de bedrijfsvoering om de strategische doelstellingen te realiseren. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor de automatiseringsdiensten aan de interne en de externe klant.

Wij zoeken een Senior Functioneel beheerder ISM

Functioneel beheer (FB) is bij BSG decentraal ingericht. FB binnen ISM is verantwoordelijk voor de generieke applicaties, die door meerdere afdelingen worden gebruikt, en de eigen applicaties van ISM. Het betreft hier Business software, kantoor software en telefonie. FB is verantwoordelijk voor de operationele afstemming die nodig is met de gebruikers van de applicatie (business), de eigenaar van de applicatie, de afdeling ISM en de leverancier. FB levert gebruikersondersteuning, voert wijzigingen door op de applicatie, stelt testplannen op en kan deze (laten) uitvoeren. FB beheert de applicatie m.b.t. incidenten-, problem-, capacity en security management. FB managet projecten in relatie tot functioneel beheer zelfstandig binnen de kaders.

Wij zoeken een Senior Functioneel beheerder die kan voorzien, onderkennen en vertalen van de functionele wensen van de business naar heldere en bruikbare oplossingen, inclusief het besluitbaar maken, ontwikkelen en invoeren van die oplossingen. Daarnaast is hij/zij samen met de (medior) Functioneel beheerder verantwoordelijk voor de operationele afstemming die nodig is met de gebruikers, eigenaren en leveranciers van de applicaties binnen de Holding en de afdeling ISM.

Je houdt de regie, verbindt betrokkenen, stemt wensen en mogelijkheden goed af met de managers van de verschillende afdelingen, luistert goed en kunt anderen opleiden / uitleg en instructies geven. Als projectleider en businessondersteuner denk je actief mee over toekomstige software en samenwerking en implementeer je nieuwe oplossingen.

De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Verantwoordelijk zijn voor functioneel beheer en gebruikersondersteuning. Je stuurt de (medior) Functioneel beheerder aan.
  • Stelt testbeleid op en leidt anderen op in testplannen e.d.
  • Monitoren wijzigingen: Je inventariseert wijzigingen, zorgt er voor dat ze getest worden en laat documentatie aanpassen.
  • Incidenten en problemen: Je monitort de registratie, de analyse van de oorzaken en ziet toe dat oplossingen worden geïmplementeerd, al dan niet in samenwerking met anderen.
  • Beveiliging: Je ziet toe op de beveiliging van data en informatie van de applicaties en stemt deze af met de IT Risk officer.
  • Projecten: Je managet projecten zelfstandig binnen de kaders.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding Informatica, Informatie Management, of Bedrijfskunde. Je hebt minimaal 8 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur binnen de financiële sector of pensioenbranche. Je kent de business en denkt vanuit de bedrijfsprocessen.
  • Je hebt kennis over functioneel beheer (BISL), projectmanagement en test strategieën.
  • Voor een goede invulling van deze functie wordt verwacht dat jij je zelfstandig opstelt en initiatief neemt. Je bent resultaatgericht, toont durf, hebt overtuigingskracht en weet doortastend op te treden. Je bent een goede gesprekspartner voor (afdelings-)managers.
  • Uiteraard ben je organisatiesensitief. Je spreekt de taal van de business en beschikt over goede samenwerkingsvaardigheden.
  • Je beschikt over analytisch inzicht en weet te plannen en te organiseren. Sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling zijn onontbeerlijk.
  • Vanzelfsprekend zoeken wij binnen ons ISM-team naar een prettige en betrokken collega!

Wij bieden

Een afwisselende baan in een klein team met veel mogelijkheden voor eigen invulling van het werk. Een prima salaris binnen een professionele organisatie waar zaken goed geregeld zijn. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Dit is een functie voor 36-40 uur per week.

Solliciteren?

Voor meer inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Sandra Brockhoff, Hoofd ISM, tel. 020 – 4266 263. Voor algemene vragen: Nienke van Koningsveld, P&O Manager, 020 – 42 66 205. Je sollicitatie kun je sturen naar solliciteren@blueskygroup.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Noot voor bureaus: kandidaten die worden aangeboden door werving- en selectiebureaus zullen vooralsnog niet in behandeling worden genomen. Werving- en selectiebureaus die deze vacature ongevraagd overnemen, worden uitgesloten van samenwerking voor minimaal een jaar.